Garantie

Helaas kan het voorkomen dat een artikel defect raakt. Ook hierbij willen wij u graag verder helpen. Elk defect product dient via de website te worden aangemeld. Onze collega’s zullen uw RMA-aanvraag controleren en beoordelen of het noodzakelijk is dat deze naar ons retour komt. Na goedkeuring krijgt u hiervan via email bericht.

Hoe meld ik een RMA aan?

Elk defect product, hetzij een garantiegeval, DOA of schade dient via de website aangemeld te worden. U kunt hiervoor gebruik maken van ons RMA-formulier op onze website. Na ontvangst van uw aanvraag zullen onze collega’s deze controleren en beoordelen of het noodzakelijk is dat deze naar ons retour komt. Zodra deze beoordeeld is zal dit zichtbaar zijn op de website bij uw lopende RMA’s . Daarnaast  ontvangt u hiervan via de email bericht.

Hoe kan ik retourneren?

Alle producten die defect zijn of verkeerd besteld zijn kunen altijd gratis naar ons geretourneerd worden. Nadat u uw RMA-aanvraag goedgekeurd is ontvangt u van onze RMA-afdeling een DPD retourlabel via email. Deze plakt u op de doos waarna u het pakket kunt inleveren bij een DPD Parcelshop bij u in de buurt. Houd er rekening mee dat het retourneren en verwerken van uw RMA ongeveer 5 werkdagen in beslag neemt. Uiteraard staat het u ook vrij een eigen vervoerder te kiezen. Houd er dan wel rekening mee dat u zelf verantwoordelijk bent voor een correcte aflevering van uw pakket.

Wanneer vraag ik een RMA aan?

Voor een correcte afhandeling willen wij u vriendelijk verzoeken alle retouren, in welke vorm dan ook, via de website aan te melden. Dit zorgt voor een transparante en heldere afhandeling voor zowel ons als voor u. Binnen de RMA maken wij ondersheid in de volgende aanvragen.

Soort RMA Omschrijving
Schade Artikel beschadigd: moet binnen 48 uur na ontvangst gemeld worden
DOA Defect binnen DOA (Dead on Arrival) termijn (30 dagen)
Garantie Defect binnen garantieperiode
Verkeerd geleverd Artikel niet geleverd: moet binnen 48 uur na ontvangst gemeld worden
Geen aflevering Ander artikel geleverd dan besteld

Schade: Het artikel, de verpakking of omdoos is beschadigd bij u aangeboden door onze transporteur

Vervoer is een cruciaal onderdeel in het bestelproces. Belangrijk is dat u bij eventuele vervoersschade direct bij de chauffeur melding maakt van eventuele schade. Twijfelt u? Altijd een melding maken. Op deze manier kunnen wij eventuele schade die hier uit voort komt zo goed mogelijk afhandelen. U kunt het pakket in principe alsnog aannemen. Zijn de goederen in orde dan hoeft u niks te doen. Is de inhoud van uw zending wel beschadigd? Geef dit dan binnen 48 uur na ontvangst van de goederen door via het RMA-formulier op onze website. Omdat dergelijke situaties snel bij ons gemeld moeten worden is het ook mogelijk deze te melden via WhatsApp op 06-24764535.

DOA: Het artikel is defect geleverd (Dead on Arrival)

Het kan voorkomen dat een artikel direct bij ontvangst niet functioneert. Dit kan zijn omdat er tijdens het vervoer schade is opgetreden of het simpelweg een vanaf de fabrikant al defect was. In dergelijke gevallen is het van belang dat dit binnen 8 dagen bij ons word vermeld om in aanmerking te komen voor een DOA-regeling. Na deze 8 dagen kunt u het defecte product rechtstreeks aanmelden bij de fabrikant of als garantie via de reguliere RMA procedure.

Garantie: Het artikel is defect binnen de garantieperiode

Wanneer het artikel binnen de garantieperiode defect raakt en buiten de DOA-regeling valt kunt u ook deze aanmelden als garantiegeval. Zodra wij het artikel hebben ontvangen zal het artikel, indien mogelijk, bij ons gerepareerd worden. In alle andere gevallen zullen wij deze aanbieden bij de fabrikant. De doorloopsnelheid is in het laatste geval afhankelijk van de fabrikant zelf. In sommige gevallen kan het sneller zijn het artikel direct op te sturen naar de fabrikant.

Verkeerd geleverd: U heeft een ander artikel ontvangen dan u heeft besteld

Ondanks het feit dat wij zeer geavanceerde warehouse software hebben kan het voorkomen dat er een verkeerd artikel geleverd word. Ook in dit geval kunt u dit melden via het RMA-formulier en na goedkeuring het artikel kosteloos naar ons retourneren.

Geen aflevering: U heeft uw pakket ontvangen maar mist een product dat wel op de pakbon staat als zijnde geleverd

Eventuele backorders factureren wij nooit vooraf maar pas wanneer deze daadwerkelijk verzonden/afgehaald zijn. Daarom is het zaak de zending goed te controleren aan de hand van de pakbon. Wanneer er een artikel niet geleverd is verzoeken wij u vriendelijk deze aan te melden via het RMA-formulier. Zo kunnen wij direct een onderzoek instellen en het ontbrekende product alsnog nasturen.

 

Herroepingsrecht

Wanneer u als consument een aankoop doet via onze webshop heeft u een herroepingsrecht van 14 dagen. U kunt binnen deze 14 dagen via het RMA formulier een retourzending aanvragen. U kunt het artikel aan ons retourneren als u een RMA nummer van ons heeft ontvangen. De verzendkosten van het retourneren zijn voor uw rekening.

RMA voorwaarden

Wij streven er naar u met het minst plezierige onderdeel van de wederzijdse handel zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bij het aanmelden van een RMA kwestie gaat u akkoord met onze RMA voorwaarden. Zo proberen wij dit onderdeel ook zo plezierig mogelijk te houden.

Garanties per fabrikant

Voor iedere fabrikant geldt een andere garantie. Op uw factuur staat de garantie vermeld per artikel. Vanuit Complies worden RMA’s in batches naar de fabrikanten verzonden, hierdoor kan het zijn dat uw RMA een batch mist en vertraging optreed. Daarom is het in sommige gevallen sneller om uw defect rechtstreeks bij de fabrikant aan te melden.